Returpolitik og Reklamation
Fortrydelsesret
Når du handler hos TheTraveller har du 14 dages fortrydelsesret. Ved køb af varer i december måned gælder en udvidet fortrydelsesret frem til 2. januar, således at der er god tid til at returnere, evt. bytte julegaver.
Fortydelsesretten løber fra du har modtaget varen eller den er blevet hentet fra GLS pakkeshop.
Du skal selv afholde udgifterne ved returnering af ordren, når du fortryder et køb.
Er der tale om en vare der er specielt produceret, fremstillet med personlige tilvalg eller hjembragt særligt til dig som kunde, kan der gælde særlige regler.
Fortrydelsesretten gælder ikke skønhedsprodukter som sæbe og shampoobarer, cremer, og andre produkter til personlig pleje. Yderligere gælder fortrydelsesretten ikke udgåede varer og udsalg. Hvis du har købt en vare med gift with purchase, for eksempel en taske eller toilettaske gratis med en kuffert, skal du også returnere gaven i uåbnet tilstand hvis du fortryder købet. Hvis du vælger at beholde gaven, modregner vi værdien af gaven ved refusion af dit køb. Du vil altid kunne se gaven og dens værdi i din indkøbskurv. Den reelle værdi er anbefalet udsalgspris for varen, som vil blive brugt ved en eventuel refusion. Der er ikke returret på varer købt på vores fysiske lagerudsalg, pop-up shops, messer og andre former for direkte fysisk salg. Du har dog 14 dages returret i henhold til lovgivningen for varer bestilt i webshoppen til fysisk afhentning fra vores lager i Holte.
Returpolitik
Før du sender en vare retur til os, skal du sikre dig at følgende gør sig gældende for varen:
Vi tager ikke varer retur hvis de:
- Ikke fremstår som nye
- Lugter eller fremstår beskidt
- Har været taget i brug
- Er vasket
- Forseglingen har været brudt
- Har været udsat for røg eller anden kraftig lugt
- Ikke er forsvarligt pakket i original emballage
- For kufferter og kuffertsæt gælder særlige regler, se nedenfor.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen, dette gøres på mail til support@thetraveller.dk
Du udfylder en returseddel med informationer om dit ordrenummer og begrundelse for retur. Du kan blot skrive informationerne (ordrenummer og hvorfor varen sendes retur) på følgeseddelen.
Hvis du fortryder købet, skal varen tilbagesendes til:
TheTraveller, Kildeåsen 20, 2840 Holte. (Mrk. dit ordrenummer).
Vi accepterer afhentning af returvarer i GLS pakkeshop i Brugsen, Trørød for at gøre en eventuel retur billigere for dig.
Nægtelse af modtagelse/manglende afhentning i pakkeshop.
Du kan ikke returnere en vare ved at nægte modtagelse af pakken. Ved manglende afhentning af en forsendelse i pakkeshoppen indenfor tidsfristen som er 7 dage, returneres pakken til os.
Bliver pakken ikke afhentet i pakkeshoppen indenfor tidsfristen og sendt retur til os, refunderer vi beløbet for varerne, ikke fragten – bemærk, at der i dette tilfælde vil blive opkrævet et gebyr til dækning af returfragten samt fragtomkostninger fra os ved gratis fragt ved varekøb over 499 DKR. Ønskes varerne leveret igen opkræves her et fragtgebyr.
Forsendelse af returpakken
Du har selv ansvaret for returpakken og varerne, indtil vi modtager den. Når du indleverer din returpakke til GLS, får du automatisk en indleveringskvittering fra GLS med et pakkenummer. Med dit pakkenummer kan du selv nemt spore din pakke hos GLS og holde øje med dens rejse retur til os.
Ved forsendelse af returpakken skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Dvs. varerne skal returneres i original emballage og herefter i en beskyttende indpakning, ligesom du modtog den. Der må ikke påsættes returlabel direkte på varen eller den originale emballage, da varen i så fald forringes og du vil ikke kunne få dit fulde beløb refunderet for varen. Kufferter skal returneres i den originale papkasse fra producenten, inklusive indre beskyttende emballage som den originlnale pose der ikke må være revet i stykker, emballage der beskytter kuffertens hjul, og ved køb af kuffertsæt må emballegen der beskytter kufferterne inde i sættet som poser, pap, styrofom etc ikke være fjernet.
Delvis fortrydelse af et køb
TheTraveller tilbyder delvis fortrydelse af køb, når varen er købt sammen med andre varer på samme ordre. De samme betingelser som nævnt ovenfor er gældende.
Har du købt varer som er en del af en kampagne som eksempelvis kits, 3 for 2 eller anden kampagne-sæt skal dette returneres samlet for at opnå fuld refusion. Eventuelt kan du returnere dele af en kampagne hvor der indgår flere varer med rabat - du vil så kun få refunderet differensen mellem dit køb og den/de varer du vælger at beholde som vi så beregner fuld pris for.
Tilbagebetaling
Når du fortryder købet, tilbagebetales det fulde beløb for varen, hvis den antages for at være i samme stand som ved modtagelsen og opfylder vores returpolitik. Returbeløbet vil blive tilbagebetalt til samme betalingskort ordren blev betalt med. Refundering sker hurtigst muligt efter vi har modtaget din returpakke.
Har vi modtaget en vare retur som ikke opfylder kravene til refundering af det fulde beløb, kan denne sendes tilbage mod et fragtgebyr.
Gælder ikke hud og hårplejeprodukter, udgåede varer.
Reklamationsret
Alle varer købt på Thetraveller.dk er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen som var tilstede ved købet, indenfor 24 måneder efter købet. Det er en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af naturlig slid, fejlagtigt brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen eller forringelsen. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen.
Ønsker du at reklamere over en vare skal du sende en mail til os på support@thetraveller.dk med dit ordrenummer, dokumentation af fejlen/manglen i form af billede eller video, samt en beskrivelse
af fejlen/manglen. Vi refunderer i et rimeligt omfang fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget og vi beder dig sende varen retur.
OBS: Inden du sender en vare retur i forbindelse med en reklamation, skal du kontakte TheTraveller via mail. Sendes varen retur uden aftale herom afholder vi ikke omkostningerne til returneringen.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte support@thetraveller.dk. Hvis ikke det lykkedes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse support@thetraveller.dk