Handelsbetingelser

www.thetraveller.dk ejes af:

TheTraveller - Kildeåsen 20 - 2840 Holte - CVR-nummer 44155753.

Når du køber varer i webshoppen, er det TheTraveller der er sælger.
Vi sender kun varer i Danmark, ikke Færøerne og Grønland eller andre lande.

BETALINGSBETINGELSER
Du kan betale med følgende betalingskort og betalingsløsninger:

  • Visa
  • Mastercard
  • American Express
  • Maestro
  • Shop Pay
  • Pay Pal
  • MobilePay

TheTraveller bruger en sikker betalingsserver, som krypterer alle oplysninger via SSL-protokol samt sikrer dine data så de er sikret og ikke kan læses af udefrakomne. Vi bruger Shopify Payments som opererer indenfor EUs PSD2 lovgivning. Dette er for at gøre nethandel mere sikker for dig og os. Når købet er godkendt af kortudstederen vil handlen blive gennemført og du vil modtage en ordrebekræftelses fra os med dit køb. 
Alle priser på hjemmesiden er i danske kroner og er inkl. moms. Der tages forbehold for trykfejl, kursændringer og tekniske fejl.

LEVERING
Leveringsmuligheder og priser:
Der er en fragtpris på 49 DKK til GLS PakkeShop, og 69 DKK ved GLS  hjemmelevering. 

Du kan vælge at få din pakke sendt med PostNord -det koster 39 kr for afhentning på posthus.

  • Gratis afhentning i Holte – Du får en e-mail når ordren er pakket og klar til afhentning. Du kan afhente alle dage efter forudgående aftale mellem kl 10-18, evt andre tidspunkter hvis du i særlige tilfælde står og mangler en vare akut. I så fald kan du ringe til os, også i weekenden.

Din ordre bliver pakket og sendt, så vidt muligt senest den efterfølgende hverdag efter modtagelsen af ordren. Har du købt varer som er forudbestilt, i restordre eller som først kan afsendes senere grundet stor efterspørgsel (dette vil fremgå på produktsiden) og har du købt disse sammen med andre varer vil ordren blive afsendt samlet. Ønsker du at få sendt varerne af flere omgange, gør vi det gerne mod et fragtgebyr til privatadresse og erhvervsadresse.

Varer som er på fjernlager pakkes og sendes direkte fra leverandøren, her er leveringstiden som regel 2-3 hverdage. Bemærk, har du købt varer som både sendes fra os og fra fjernlager, så sendes ordren i to pakker.

Fri fragt ved køb over DKK 499; til nærmeste pakkeshop eller posthus. For øvrige ordrer er der et standardgebyr på 39 kr. til PakkeShop med PostNord og 49kr med GLS, samt 69 kr. for hjemmelevering. Der vil være mulighed for at informere om man vil have sendt til pakkeshop eller direkte til adressen. Vi sender kun til pakkeboks der kræver en app hvis du selv ber om det.

Vær opmærksom på, at vi ikke har en fysisk butik og det er ikke muligt at købe produkterne her, det er kun muligt at afhente sin pakke. Pakken kan afhentes i 2 uger efter varen er klargjort til afhentning i Holte.
Vi kan ikke holdes til ansvar for kommunikationen mellem dig og fragtleverandøren. Har du spørgsmål vedrørende din pakke, er du altid velkommen til at skrive en mail til os på support@thetraveller.dk, så vil vi hjælpe dig hurtigst muligt.
Leveringsmulighederne vælges i kurven. Levering til privat- og erhvervsadresse:
Når du vælger at få din pakke leveret på din privat- eller erhvervsadresse, skal du være opmærksom på, at GLS eller PostNord skal levere pakken personligt til dig og du derfor skal være hjemme, medmindre du har udfyldt en fuldmagt som giver GLS/PostNord tilladelse til at stille pakken på et aftalt sted. Er du ikke hjemme og har du ikke lavet en fuldmagt, vil din pakke blive afleveret i en pakkeshop  og du har herefter 7 dage til at hente din pakke – du vil modtage besked fra GLS eller PostNord herom. Du kan selv lave en fuldmagt til GLS via track and trace eller via telefon til dem. For levering med PostNord kan du oprette en flexleveringsaftale med dem.

Levering til pakkeshop:
Du kan følge din pakke i GLS-appen eller PostNord appen, hvor du nemt kan se hvornår du kan afhente din pakke – du har 7 dage til at hente din pakke, herefter bliver den sendt retur til os og du vil blive opkrævet et gebyr for returfragten. Du hæfter selv for ansvaret for at indtaste de korrekte kontaktoplysninger såsom e-mail adresse, telefonnummer mm.

Ikke-afhentede pakker i pakkeshop:
Bliver pakken ikke afhentet i pakkeshoppen indenfor tidsfristen og sendt retur til os, refunderer vi beløbet for varerne – bemærk, at der i dette tilfælde vil blive opkrævet et gebyr til dækning af returfragten (op til 30% af ordren). Dette gælder også ordrer som er afsendt fragtfrit fra os. Ønskes varerne leveret igen opkræves her et nyt fragtgebyr i samsvar med det oprindelige fragtgebyr.
Vi pakker dine varer med et minimum forbrug af emballage og så vidt muligt i kasser og med fyld som har været brugt før, derfor kan du opleve, at der er taperester af plastik på kassen samt logo fra andre firmaer. Vi bruger tape af papir til at lukke din kasse, evt. plasttape hvis det er nødvændigt fordi pakken er tung. Ellers bruger vi selvlukningsposer af genbrugsplast.

Hvis din vare bliver beskadiget eller forsvinder under transport er vi ansvarlige for refundering eller fremsendelse af ny vare. Husk at tage et billede af din vare ved modtagelse hvis den er beskadiget, for du er ansvarlig for at dokumentere varens/pakkens tilstand ved modtagelse. Hvis pakken er synlig beskadiget, kan du nægte modtagelse fra fragtmanden såfremt du har valgt hjemmelevering uden accept af at pakken bliver sat ved din hoveddør eller andet sted du har valgt.

GENERELLE BETINGELSER
Angående gennemførelse af bestilling:
Din ordre er gennemført og accepteret, når betalingen er gennemført og du vil modtage en ordrebekræftelse fra os. Der tages forbehold for udsolgte varer og tekniske fejl. Vi kan ikke holdes til ansvar for forkerte indtastede informationer ved bestilling og du er ansvarlig for at give de korrekte oplysninger, så din pakke kan sendes til dig og du kan få oplysninger herom. Du skal være over 18 år for at handle hos Thetraveller. Er du under 18 år, kan du handle med værges accept.

RABATKODER
Gældende for alle rabatkoder: Rabatkoder kan ikke kombineres med andre rabatter og gælder ikke på nedsatte varer og kan ikke anvendes hvis der i forvejen er givet rabat og/eller mængderabat på andre varer. Det er ikke muligt at anvende flere rabatkoder og/eller butikskreditter på samme køb. Det er ikke muligt at tilføje rabatkoder efter ordren er gennemført, så husk at bruge din rabatkode hvis du har en. Rabatkoder kan ikke anvendes ved gaver med i købet.

Fortrydelsesret
Når du handler hos TheTraveller har du 14 dages fortrydelsesret. Ved køb af varer i december måned gælder en udvidet fortrydelsesret frem til 2.januar.
Fortydelsesretten løber fra du har modtaget varen eller den er blevet hentet fra GLS pakkeshop.
Du skal selv afholde udgifterne ved returnering af ordren, når du fortryder et køb.

Fortrydelsesretten gælder ikke skønhedsprodukter som sæbe og shampoobarer, cremer, og andre produkter til personlig pleje. Yderligere gælder fortrydelsesretten ikke nedsatte-, udgået- og 2. sorteringsvarer. Hvis du har købt en vare med medfølgende gave, for eksempel en taske eller toilettaske gratis med en kuffert, skal du også returnere gaven i uåbnet tilstand hvis du fortryder købet. Hvis du vælger at beholde gaven, modregner vi værdien af gaven ved refusion af dit køb. Du vil altid kunne se gaven og dens værdi i din indkøbskurv hvor prisen er sat til 0 kroner, Den reelle værdi er RRP for varen, som vil blive brugt ved en eventuel refusion.

Returpolitik
Før du sender en vare retur til os, skal du sikre dig at følgende gør sig gældende for varen:
Vi tager ikke varer retur hvis de:

  • Ikke fremstår som nye
  • Lugter eller fremstår beskidt
  • Har været taget i brug
  • Er vasket
  • Forseglingen har været brudt
  • Har været udsat for røg eller anden kraftig lugt
  • Ikke er forsvarligt pakket i original emballage

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen, dette gøres på mail til support@thetraveller.dk
Du udfylder selv en returseddel med informationer om dit ordrenummer og begrundelse for retur. Du kan blot skrive informationerne (ordrenummer og hvorfor varen sendes retur) på en seddel. 
Hvis du fortryder købet, skal varen tilbageleveres til:
TheTraveller, Kildeåsen 20, 2840 Holte. (Mrk. dit ordrenummer).

Vi accepterer afhentning af returvarer i GLS pakkeshop i Brugsen, Trørød for at gøre en eventuel retur billigere for dig.

Nægtelse af modtagelse/manglende afhentning i pakkeshop.
Du kan ikke returnere en vare ved at nægte modtagelse af pakken. Ved manglende afhentning af en forsendelse i pakkeshoppen indenfor tidsfristen som er 7 dage, returneres pakken til os.
Bliver pakken ikke afhentet i pakkeshoppen indenfor tidsfristen og sendt retur til os, refunderer vi beløbet for varerne – bemærk, at der i dette tilfælde vil blive opkrævet et gebyr til dækning af returfragten samt fragtomkostninger fra os ved gratis fragt ved varekøb over 499 DKR. Ønskes varerne leveret igen opkræves her et fragtgebyr.

Forsendelse af returpakken
Du har selv ansvaret for returpakken og varerne, indtil vi modtager den. Når du indleverer din returpakke til GLS, får du automatisk en indleveringskvittering fra GLS med et pakkenummer. Med dit pakkenummer kan du selv nemt spore din pakke hos GLS og holde øje med dens rejse retur til os.
Ved forsendelse af returpakken skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Dvs. varerne skal returneres i original emballage og herefter i en beskyttende indpakning, ligesom du modtog den. Der må ikke påsættes returlabel direkte på varen eller den originale emballage, da varen i så fald forringes og du vil ikke kunne få dit fulde beløb refunderet for varen.

Delvis fortrydelse af et køb
TheTraveller tilbyder delvis fortrydelse af køb, når varen er købt sammen med andre varer på samme ordre. De samme betingelser som nævnt ovenfor er gældende.
Har du købt varer som er en del af en kampagne som eksempelvis kits, 3 for 2 eller anden kampagne-sæt skal dette returneres samlet for at opnå fortrydelsesretten.

Tilbagebetaling
Når du fortryder købet, tilbagebetales det fulde beløb for varen, hvis den antages at være i samme stand som ved modtagelsen og opfylder vores returpolitik. Returbeløbet vil blive tilbagebetalt til samme betalingskort som ordren blev betalt med. Refundering sker hurtigst muligt efter vi har modtaget din returpakke og indenfor 14 dage efter den er kommet TheTraveller i hænde.
Har vi modtaget en vare retur som ikke opfylder kravene til refundering af det fulde beløb, kan denne sendes tilbage mod et fragtgebyr.
Gælder ikke hud og hårplejeprodukter, nedsatte-, udgået- og 2. sorteringsvarer

Reklamationsret
Alle varer købt på Thetraveller.dk er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen som er opstået indenfor 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af naturlig slid (for eksempel genanvendelige vatrondeller, tandbørster, hårbørster m.m. der vil kunne slides hurtigt op, skrammer og pletter på tasker og kufferter efter de er taget i brug mm) ,fejlagtigt brug af produktet eller anden
skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen eller forringelsen. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. 
Ønsker du at reklamere over en vare skal du sende en mail til os på support@thetraveller.dk med dit ordrenummer, dokumentation af fejlen/manglen i form af billede eller video, samt en beskrivelse
af fejlen/manglen. Vi refunderer i et rimeligt omfang fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget og vi beder dig sende varen retur.
OBS: Inden du sender en vare retur i forbindelse med en reklamation, skal du kontakte TheTraveller. Sendes varen retur uden aftale herom afholder vi ikke omkostningerne til returneringen.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte support@thetraveller.dk. Hvis ikke det lykkedes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse support@thetraveller.dk